PALATABILNOST (I. DIO)

Leave a Comment


Svinje vole Coca-Colu. Ne tu colu, već aromu u hrani koja je među prascima postala pravi hit. Arome su važne jer, povećavajući ukusnost, odnosno palatabilnost hrane, povećavaju i njezinu konzumaciju - nešto što u IREKS-u, vodećem proizvođaču aroma u Hrvatskoj, jasno naglašavaju.


No, problem je taj što ista tvrtka proizvodi i arome za ljudsku prehranu. Štoviše, iste arome koje koristimo za brže debljanje svinja, često nalazimo i u našim pekarskim i slastičarskim proizvodima. 

Ovo odražava jedan veći trend: prelazak s jednostavne hrane pripremljene u vlastitim domovima na gotovu hranu dizajniranu od strane timova vrhunskih stručnjaka. 

Danas sve veće pekare u Hrvatskoj surađuju s IREKS-om i koriste njihove poboljšivače ili već gotove smjese. Pri tome je cilj isti bez obzira da li se radi o smjesi za tov svinja ili o smjesi za kroasan: stvoriti hranu savršenog izgleda, mirisa i okusa koja će nas potaknuti ne samo da ju kupimo, već i da joj se uvijek iznova vraćamo.


Drugim riječima stvara se hiperpalatabilan proizvod koji podražuje centre za nagradu u mozgu iznad onoga s čime se konstruktivno možemo nositi. 

U slijedećim nastavcima ćemo ući dublje u istraživanja i mehanizme te objasniti zašto je ovakva hrana za naš mozak superstimulans koji vodi k pretilosti i općenito lošijoj kvaliteti života. 
  
Nisam više aktivan na drušvenim mrežama te sam stoga napravio NEWSLETTER. Mailom budem slao samo nove tekstove koje objavim ovdje na blogu (otprilike jedan tekst mjesečno), bez spamanja i jako je lako otkazati.


0 comments :

Objavi komentar